Dagens-lista 2.....

Jag kör en favorit i repris och gör en ny "dagens-lista". Tycker det är ganska roligt att fylla i dessa och jag tror att de är ganska roliga att blicka tillbaka på........ja, så lättroad är jag.....

Dagens frukost: En grov macka med skinka och ett glas tranbärsjuice.
Dagens utflykt: Har besökt vår nybyggda skola som snart är färdigbyggd och som blir så fiiiiiin!!!!!
Dagens risktagande: Vid ovanstående besök, gick vi lite vilse och hamnade på en gigantisk byggarbetsplats utan bygghjälmar (heter det så????). Kändes inte alls säkert att gå nedanför alla skyhöga byggställningar utan skydd på huvudet. Till slut hittade vi byggarbetsledaren och vi fick låna snygga röda hjälmar.
Dagens lättnad: Jaaaaa, vi värmer rester och jag slipper laga kvällsmat!!!!!
Dagens lunch: Skinkgratäng och massor med sallad.
Dagens ingengörsjobb: Som sagt, jag var på ovanstående utflykt och försökte ställa några kloka frågor kring den nya byggnaden och ritningarna på denna. Insåg dock att jag nog har stora problem med att koppla ihop ritningar och verklighet.
Dagens mellis: Blev bjuden på en supergod kanelbulle av min söta kollega.
Dagens tålamod: Tjaaa, att försöka "tyda/förstå" ritningar av nybyggda skolor.
Dagens onyttiga: Kanelbullen och de gamla skumtomtarna (ja, vad gör man inte när man är desperat).
Dagens insats: Jag delade ut skumtomtar till andra desperata människor som var i behov av sockerkick.
Dagens fina: Mannens genuina engagemang i dotterns övningskörning
Dagens middag: Rester
Dagens tv: Har inte suttit framför tv:n.....................................ännu
Dagens skratt: Diskussionen och amatör-analysen kring melodifestivalslåtarna.
Dagens överraskning: Ooooops.... det var HALT i morse!!!!!! 
 



Bild: Jag
Bilden får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse.
                  


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag roas också väldigt av dina listor!:) Men herregud...överraskningen var ju sådär...ett tips är att kolla väglaget ute på gatan INNAN du hoppar in i bilen. Puss o kram

2010-03-12 @ 07:54:38
Postat av: Titti

Superfin bild! Du är en sån inspirationskälla.

Tycker det är kul att läsa dina listor - man kanske kan få låna dom (med egna svar) till sin egen blogg?

Kram

2010-03-12 @ 19:25:15
URL: http://tittilina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0