Favorit-höstdikt......

Ibland finner jag fotoinspiration i vackra texter och nu har jag fotograferat utifrån min favorit-höstdikt, skriven av Elsa Beskow!

Det glimmar i guld och klaraste rött det prasslar så sakta i parken.
Ty hösten är kommen och almar och lönn de fälla nu bladen till marken.
Så fall, våra blad, fall mjukt och lätt!
Vi väva ett täcke så varmt och så tätt, vi väva ett täcke åt marken.
Se vintern är nära och vädret är grått, nu måste vi värma och lysa!
Vi väva ett täcke så varmt och så gott, att blombarnen icke må frysa.
Sov gott, alla blombarn, sov gott, sov sött.
Vi väva ett täcke i gyllene rött, vi väva ett täcke åt marken.
~ Elsa Beskow ~



Bild: Jag
Bilden får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse


Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja, visst är den jättefin! Min favvo-höstdikt också!! :) Kram

2010-11-06 @ 20:48:31
Postat av: Malin

Herregud vilken helt underbar bild! :D

2011-07-19 @ 19:40:50
URL: http://malleliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0