En övergiven boll.....

Veckan startar bra med en riktigt fin och "krispig" höstdag.

Jag tittar ut genom mitt köksfönster och hämtar min kamera för att dokumentera det jag ser. Solens strålar letar sig in i den lilla skogen och värmer sakta upp gräset. Jag ser ett stort och väl använt fotbollsmål som fortfarande, trots många år på nacken, fyller sin funktion även om det inte används så flitigt längre. Jag ser även en stackars ensam liten fotboll som ser alldeles övergiven ut. Bollen saknar säkert sin kompis som är i skolan och nu för tiden har fullt upp med annat. Faktum är att pojken nästan glömt bort sin lilla vän fotbollen som han tidigare älskade så högt. Numer går han väldigt sällan ut och och sparkar på den, pojken har fått andra intressen. Stackars, lilla boll....tror jag hämtar in den och klappar lite på den.


 Foto: Jag


Har glömt att visa en layout som jag gjorde till temautmaningen  - känslan glad v.37 hos http://swescrapbook.blogspot.com/



Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse

Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Caroline Rundby

Tack för kommentaren i min blogg! Ännu en fin layout har du gjort!

2009-09-21 @ 21:14:22
URL: http://rundby.blogg.se/
Postat av: Hanna

Du är så duktig på att skriva!! Du borde skriva en bok:) Jättefina tavlor du gjort! Stor kram till dig

2009-09-23 @ 21:22:42
Postat av: Anne/anneh

Stackars liten boll! Jag får nästan lust att gå och klappa mina barns bollar som ligger utspridda i trädgår´n även om de fortfarande anväds ganska flitigt =o) Ännu en härlig LO!!

2009-09-28 @ 08:28:09
URL: http://annesscrapperi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0