Fånga ljuset.....

Nu är det morgon och jag sitter och tittar igenom bilderna från kursen igår och jag måste säga att där är flera stycken som jag är riktigt nöjd med. Jag inser ännu mer hur man med hjälp av det naturliga ljuset kan skapa en bra bild och jag inser vikten av att få till jämnt ljus i modellens ansikte. Igår fotograferade jag både i motljus, med ljuset i ryggen och i skuggan och med hjälp av min reflexskärm fångades och reflekterades ljuset. Framöver kommer jag att använda min reflexskärm flitigt!!!!

På bilderna nedan har jag ljuset i ryggen och modellen får solen rakt i ansiktet. Ansiktet skuggades med hjälp av reflexskärmen och det blev ett jämnt fint ljus. Kan inte bestämma mig för om bilden är finast i färg eller svart/vitt. Vad tycker ni?






En av bilderna som jag tog i öppen skugga gillade fotografen Emelie väldigt mycket och den visar jag alldeles strax.

Bilder: Jag
Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse.


Kommentarer
Postat av: Anneli

Vilka fina bilder Jenny! Jag gillar de i färg bäst.

Kram Anneli

2010-04-02 @ 10:33:37
Postat av: monika

Vilka fina bilder,Kul att gå på Emelies kurs,har oxå varit det ,kolla gärna in min blogg//Monika

2010-04-02 @ 10:36:51
URL: http://fotografmonika.blogg.se/
Postat av: Titti

Superfina bilder!!!

Jag har oxå funderat på att gå en kurs hos henne, men har inte blivit av. En vännina till mig har gått hos henne två gånger och nu öppnat eget; www.ogonblickavlouise.se

Var kursen väldigt dyr eftersom det var så många timmar?

Kram

2010-04-03 @ 15:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0