Nostalgitripp.....

Är hemma och är krasslig......stackars mig.... Jag har kurerat mig och vilat så jag börjar känna mig något bättre. I morgon bara måste jag till jobbet!  

Har suttit och bläddrat i mina scrapalbum och blivit lite nostalgisk. Förresten, visste ni att på 1600-talet så ansågs nostalgi vara en allvarlig och dödlig sjukdom. Sjukdomen beskrevs som att patienten befann sig i ett tillstånd där de längtade bort ständigt suckande och stönande. De tynade sakta bort, helt enkelt. 

Idag innebär ju begreppet nostalgi något annat, tyckte bara att detta var lite onödigt men kul vetande. Typiskt sådant som tar plats i min redan överfulla hjärna.

Jag vill dock verkligen betona att när jag använder mig av begreppet nostalgi så har det inte denna åldriga innebörd för mig. När jag blir nostalgisk (som jag ofta kan bli när jag tittar på gamla foton och scrapsidor) menar jag att jag kan få en "viss" längtan tillbaka. Jag flyttas bakåt i tiden och minns allt det fina och känner att det är så mycket man fått se och uppleva. För min egen del är det viktigt att sitta och bli nostalgisk en stund ibland.....det ger mig kraft, glädje och inspiration. Här är alla mina foton och scrapsidor jättevärdefulla.

Oj, oj, oj, nu svävade jag ut riktigt!!!!!! Det jag egentligen ville ha sagt är att jag hittat lite gamla layouter när jag nu suttit och bläddrat i albumen och dessa tänkte jag börja ladda upp här på bloggen. Hoppas ni orkar med det! Jag börjar med tre stycken på fina sonen. Kommer fler efterhand.







Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse.




Kommentarer
Postat av: Mia

Nä nostalgi för mig är inte en allvarlig sjukdom...hua. Då kör jag hellre på din linje om härliga tillbakablickar. Och det kan man verkligen få genom att titta på gamla foton och scrapsidor.



Kram!

2010-03-26 @ 20:49:21
URL: http://joggemia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0