Dagens lista....

Det var länge sedan jag körde en dagens lista, så här kommer en från en mycket händelserik lördag!


Dagens frukost:Två lingongrova med salami, ett stort glas apelsinjuice och en liten bit brieost (det var faktiskt lördag)
Dagens tålamod: Diskmaskinen har under en hel vecka prövat mitt tålamod genom att fungera när den själv känt för det! Igår blev vi verkligen ovänner och den ÅKTE UT!!!
Dagens risktagande: Mannen fick "fria händer" i diskmaskins-butiken. 
Dagens lättnad: En ny fin diskmaskin flyttade in och vi blev genast bästa vänner!
Dagens lunch: Lövbiff, svamp och färsk pasta....mums!
Dagens mellis: Jag skulle vilja skriva en egenhändigt ihoparörd fruktsallad, men det blev istället några bitar mörk choklad (som sagt, det var ju faktiskt lördag).
Dagens ingengörsjobb: Ja, det var ju inte jag som installerade den nya diskmaskinen.......men jag bytte faktiskt batteri i datormusen!
Dagens fina: Fina, goa vänners umgänge på kvällen!
Dagens onyttiga: Men HALLÅ, det var ju lördag!!!!!
Dagens tv: Körslaget! HEJA JAKOB!!!!!
Dagens skratt: Mannen var helt övertygad om att han hade en inflammerad hälsena.....när "doktor Jenny" undersökt hälen konstaterades det att mannen led av ett skoskav som var ca 3 mm långt. "Doktor Jenny" plåstrade omsorgsullt om sin sårade patient och och brast sedan ut i ett gapskratt.
Dagens insats: Körde och hämtade ungdomarna mitt i natten.......låååååååååångt ute på vischan! GPS:en fungerade inte ute på kostigarna och jag körde vilse i den täta, täta dimman.......efter nästan två timmars körning slutade det hela lyckligt.
Dagens lärdom: Ge ungdomarn taxipengar till nästa gång!!! 
Dagens överraskning: Oooops, skulle den tvättas i bara 30 grader!!! Det är ju urkorkat att svettiga träningskläder ska tvättas i så låg temperatur. Jag gick faktiskt efter rent sunt förnuft.....så det så!


Och så en liten bild, så klart :-)


Bild: Jenny Björk
Bilden får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0